Przekonać nieprzekonanych. W temacie niezwykle wrażliwym, wzbudzającym skrajne emocje. I zrobić to bez dolewania oliwy do ognia. Przed takim wyzwaniem stanęliśmy realizując kampanię informacyjną dot. szczepień na COVID-19 na Warmii i Mazurach.
Jakie miały być główne grupy docelowe? Przede wszystkim: mieszkańcy małych miasteczek i wsi. Dodatkowo: osoby młode, uczniowie, studenci.
Zanim przeszliśmy do prac koncepcyjnych… pobadaliśmy. Zanurzyliśmy się w raporty, badania, dot. postaw społeczeństwa/jednostek w stosunku do określonej komunikacji związanej z pandemią. Sami spędziliśmy też godziny na social mediowych kontach Ministerstwa Zdrowia, KPRM, NFZ i podobnych, czytając komentarze by sprawdzić od czego iskrzy, a co bywa łagodniej przyswajane.
I tak narodził się ogólny koncept: podajmy to na miękko. Możliwie lekko, nienachalnie, w oparciu o wyłącznie pozytywny przekaz. Bez statystyk, faktów naukowych, wmuszania czegokolwiek.
Stąd narodził się już bardziej konkretny zarys spotu wideo. Oparliśmy go na czterech wartościach, które ograliśmy w scenach z osobami związanymi z Warmią i Mazurami.
- RODZINA – o dbałości o bliskich opowiedziała rodzina rolników z malutkiej wsi Budzewo
- FORMA/ZDROWIE – do trzymania formy zachęcił kulomiot, olimpijczyk, mistrz Europy – Konrad Bukowiecki
- ZABAWA – lider zespołu Boys, Marcin Miller, przypomniał o tym, jak dobrze bawić się i po prostu być razem
- MŁODOŚĆ – prawdziwa młodość, a nie taka, którą przeżywamy „zdalnie”, zamknięci w pokoju z komputerem
Całość spiął znany i lubiany prezenter telewizyjny związany z Olsztynem, Robert El Gendy.
Produkcją i scenariuszem spotu zajął się Rafał Żurowski. Asystentem produkcji był Łukasz Kłosiński. Za reżyserię odpowiadał Bartosz Paciorek z asystą Matuesza Małkowskiego. Całość zmontował Karol Strupiechowski.
Główny nurt kampanii, czyli spot wideo, wsparliśmy serią infografik opartą już o – mimo wszystko – fakty i liczby. Jakkolwiek to ryzykowne, dobrze zobrazowane statystyki przykuwają uwagę i przede wszystkim bywają łatwo przyswajalne, a przez to też często: skuteczne.
Infografiki przygotowała Klaudia Malinowska.